Ja stawiam na wzmacniacz .
Proszę o zgrubną poradę odnośnie zakupu Octavi
Zwiń
X
-
Proszę o zgrubną poradę odnośnie zakupu Octavi
Witam wszystkich.
Właśnie zamierzam wymienić swojego starego passata B3 na trochę nowszy model. Zastanawiam się miedzy innymi nad Octavią. Myślałem o Passacie ale octavię można ten sam rocznik taniej kupić a jeśli chodzi o jakość samochodu to chyba octavia nie ustępuje Passatom od 5 w góre. Passat B3 i 4 były solidnymi samochodami ale od piątki to już nie to samo. Poza tym zależy mi na fakturze VAT a skodę często można odkupić z faktura z przyzwoitym przebiegiem z salonu polskiego.
Co do Octavi to duży wybór silników sprawia, że mam zawrót głowy (w starych passatach wybory były prostrze). Raczej skłaniam się ku benzynie z gazem albo łatwym do przerobienia na gaz.
Poradźcie co wybrać. Jak jest z awaryjnością octavi. Interesuje mnie rocznik gdzieć ok. 1999 - 2000 wersja kombi. Mocy dużej nie potrzebuję bo jeżdżę raczej spokojnie i bardziej interesuje mnie ekonomia niż osiągi.
Nie wiem czy we wszystkich oktawiach jest ale widziałem u kolegi wyświetlacz na którym jest podawane spalanie paliwa. Bardzo mi się to podoba. Czy w każdej octavi jest taka opcja?
Za wszelkie informacje będę wdzięczny.
-
-
Sigma_74
mkzibi, szukaj w dieslu, rocznik który podajesz będzie cięzko kupić na fakture ale może się uda
co do silników odradzam 1.6, bo jak poczytasz to troszkę są za słabe, poza tym idealnym beznem jest 1.8T, ale ty nie potrzebujesz mocy wiec pozostaje ci tylko albo 1.8 albo 2.0 + do tego gaz sekwencyjny i po temacie
natomiast ja polecałbym Ci diesla z powodów ekonomicznych i najsłabszych z nich to90 konny daje w zupełności radę.
mkzibi, życzę powodzenia w poszukiwaniu i witam na forum.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Sigma_74mkzibi, szukaj w dieslu, rocznik który podajesz będzie cięzko kupić na fakture ale może się uda
co do silników odradzam 1.6, bo jak poczytasz to troszkę są za słabe, poza tym idealnym beznem jest 1.8T, ale ty nie potrzebujesz mocy wiec pozostaje ci tylko albo 1.8 albo 2.0 + do tego gaz sekwencyjny i po temacie
natomiast ja polecałbym Ci diesla z powodów ekonomicznych i najsłabszych z nich to90 konny daje w zupełności radę.
mkzibi, życzę powodzenia w poszukiwaniu i witam na forum.
Komentarz
-
-
mkzibi taki wyswietlacz to jest komputer pokladowy i ma jeszcze inne ciekawe bardziej lub mniej funkcje. Chociaz jego wskazania np dotyczace spalania nie zawsze sa dokladne ale nazwe to zblizone i nie kazda octa to posiadaJa mam silnik 2.0 8v z sekwencyjna instalacja LPG. Podobno silnik robi duze przebiegi bez remontu ale nie wiem jak to do konca wyglada po zagazowaniu ale jesli chodzi o gaz to jest on bardzo dobra baza na LPG. Najwiekszym plusem jak dla mnie tego motoru jest jego elastycznosc. W temacie awaryjnosci to skoda wypada dosc dobrze na tle konkurencji jesli chodzi o statystyki
U mnie osobiscie wymienilem przeplywomierz powietrza, sonde lambda, sterownik pracy silnika ale mam nadzieje ze to Cie nie zrazi hehe
Powodzenia
P.S. Ogolnie polecam Octavie i jestem bardzo zadowolony z uzytkowaniaSzukam pracy
Komentarz
-
-
Mam Octavię kombi 2.0, 115KM (AQY), od początku 2000r, a więc to już prawie 8 lat. Zupełnie nie kłopotliwy samochód, nawet akumulator jest jeszcze fabryczny. Przebieg 151000km, oczywiście wymienione już opony i klocki hamulcowe, gumki stabilizatora i inne takie drobiazgi, jak żarówki, sprężyny gazowe w klapie bagażnika z racji częstego otwierania. Dobrze się jeżdzi, bo silnik ma spory zapas mocy, dużą elastyczność i nie trzeba go wysoko kręcić, bardzo cicho wśrodku. Zużycie porównywalne z 1,6. Moim zdaniem, jeżeli nie robi się naprawdę dużych przebiegów rocznych, to przy obecnych cenach benzyny i oleju napędowego (różnica około 50gr), tylko benzynowy 2.0.
Komentarz
-
-
Ja jestem świeżo po zakupie dziś patrzył bym na to:
- rozrząd czy zrobiony (1000zł na dzień dobry)
- książka serwisowa wiadomo
- opony
warto zabrać kogoś kto jeździ skodą i doradzi, ja wcześniej pytałem i tak mi radzono:
silnik diesel 110KM, po liftingu tzn. deska taka jak w pasacie, elektryka, komp. pokładowy, klima, przebieg nie więcej niż 200tys. Trudno znajść ale opłaca się szukać.
powodzenia :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marjusz- rozrząd czy zrobiony (1000zł na dzień dobry)Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
misiek^wro napisał/a:
Skad masz pewnosc, ze moglby byc robiony? Ja z natury uznaje kazdego, kto mi sprzedaje auto ze nie zawsze jest wobec mnie fair, chyba ze to osoba z forum
Ale zawsze dobrze spytać mając wybór.... i sprawdzić w książce. Mi wpisali i nakleili naklejkę na osłonę. Ja wymieniłem bo nie miałem pewności auto bez książki ściągnięte z zachodu. Jak się później okazało stary był wymieniany wg mechanika miał z 20tys.
Wcześniej miałem okazję kupić z udokumentowanym przebiegiem i wymianą paska serwisowaną u jednego mechanika od początku, ale mi uciekł.
Komentarz
-
-
marjusz, ja widzialem magikow, ktorzy podrobia naklejke z wymiana rozrzadu, do teogo maja podrobiona ksiazeczke i wpis w odpowiedni sposob ...Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Mkzibi, myslę, że Octavia I to faktycznie dobry wybor. Z tego co słychac auto nie sprawia problemów, a jakość jego wykonania jest na przyzwoitym poziomie. Skoro, jak piszesz, osiągi dla Ciebie mają drugorzędne znaczenie, to peleciłbym Ci silnik 1.6 (102 KM) albo 1.8 (125 KM). Myslę, że te dwie jednostki najlepiej łączą osiągi z ekonomiką. Szukałbym tylko jakiś bogatszych wersji wyposażenia np. Elegance lub L&K. Wetdy bedziesz mial i komputer o którym wspomniałeś i inne przydatne gadżety.
Co do samego auta, to na Twoim miejscu skupiłbym sie raczej na egz. od I-go własciciela z polskich salonów. Takie auta mają z reguły udokumentowną historię którą łatwo można sprawdzić w kompie ASO. Jeśli trafi sie łady egzemplaż ściągniety z zachodu to również warto sie nim zainteresować, ale znalezienie takiego egzemplaża to jak trafienie 6 w totka. Polecam Ci pochodzic po przydealerskich komisach. Tam można trafić ładne egzeplaże które ludzie zostawiaja w rozliczeniu za nowe auto. Co ważne, sa to z reguły auta od I-go właściciela, kupione w salonie przy którym stwoją więc ich histroia jest znana i łatwa do zweryfikowania.
PozdrawiamCzarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marian 2Moim zdaniem, jeżeli nie robi się naprawdę dużych przebiegów rocznych, to przy obecnych cenach benzyny i oleju napędowego (różnica około 50gr), tylko benzynowy 2.0.No chyba że się przerobi na gaz propan butan, albo jeszcze lepiej ziemny, ale to zawsze dodatkowy koszt i ingerencja w silnik czyli serce samochodu, Jako drugi samochód mam Lanosa zagazowanego instalacją Elpigaz i co 3 m-ce musze jeździc na regulacje itp. bo silnik traci wolne obroty i głupieje
Teraz xenony by krzynol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bogusgtylko należy jeszcze wziąć pod uwagę ile pali na 100km zwłaszcza po mieście benzynowe 2,O a ile 1,9 TDI
Nie żartuję, nie wygłupiam się - NIE WIEM i szukam odpowiedzi.
Auta nie mam i muszę kupić - a planuję 1.9 TDI. Trochę na miasto - niestety krótkie trasy, troszkę na dłuuugie jazdy, takie, jakie lubię - 2k km....
Komentarz
-
-
ech Skoda...jezeli szuksz auta duzego to raczej passat bo octa I z tylu miejsca nie ma prawie wogole
Dziwie sie ludziom ktorzy pisza ze octa I to samochod rodzinny i ze 3 osoby z tylu beda podrozowaly komfortowo
Nic z tych rzeczy - tam jest malo miejsca na 2 a nie 3 osoby. Co innego powiem o napedzie i reszcie. Polecam TDI bo po co jezdzic przestarzalym 1.6 lub 2.0. TDI tez juz nie najnowsze ale pod wzgledem osiagi/ekonomia TDI bija benzyniaki na 2 glowy nie na jedna. Jakosc, octa=passat.
Mialem passata kombi 1.8 20V '99 i pomimo ze mial 125hp to wg mnie jest to za maly silnik a nie jestem zadnym rajdowcem. Dla paska to 1.8T ale za to spalanie ok 10l/100km...dla mnie jeszcze nie do zaakceptowanialub TDI 130 - ok 7l/100km
Ostatnia kwestia to kradzierze...passat? - no nie wiem
A moze superb TDI?Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mierzejech Skoda... jezeli szuksz auta duzego to raczej passat bo octa I z tylu miejsca nie ma prawie wogole Dziwie sie ludziom ktorzy pisza ze octa I to samochod rodzinny i ze 3 osoby z tylu beda podrozowaly komfortowo Nic z tych rzeczy - tam jest malo miejsca na 2 a nie 3 osobyTeraz xenony by krzynol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wocekgebek,Big..moze sie myle,ale wydaje mi sie,ze Skodzie nie bylo silnika 1.8 125KMA6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
Jeśli już się wahasz między benzyna a dieslem to lepszy wybór jest ten drugi szczególnie jesli nie zależy Ci na osiągach to kup 90 konnego diesla. Nie jest to rakieta, ale do sprawnego poruszania się wystarcza, a i silniki są bardzo trwałe. Spalanie z takim silnikem wyjdzie Cię tyle samo co jazda na gazie!!! Co do wielkości w środku to bym nie demonizował, bo napewno passat jest większy, ale w octavce nie jest tak źle!!!
Komentarz
-
Komentarz